vrijdag 31 mei 2013

Cupcakes!

heey.
Ik (Jasmine) ga vandaag iets schrijven over cupcakes. Heerlijk en niet moeilijk. En ze kunnen eer ook nog eens heel mooi uit zien. Hier een paar foto's. (deze cupcakes heb ik trouwens niet zelf gemaakt, zo goed ben ik daar niet in :) )


                       
 

                                     Heel leuk bedacht! Net echt. Ik zou ze wel in mijn handen willen hebben hoor :) .

 



Super schattig! Die oogjes kijken je zo leuk aan!


Het gewone recept van cucakes kan je vinden in het stukje 'yolo'

Maar ik zal nu een paar tips geven om je cupcakes extra lekker te maken en leuk te versieren.

tips om je cupcakes extra lekker te maken.

Er zijn natuurlijk verschillende dingen die je aan je beslag kan toevoegen.

-simpel en lekker is citroen

-ook heel lekker is chocola. voeg aan het beslag cacaopoeder toe. Je kan eigenlijk zelf bepalen hoeveel cacao poeder je erin wilt hebben, en hoe erg je dus chocola proeft in je cupcake

- pinda's, walnoten en ook andere noten zijn ook lekker in je cupcake. Het geeft een lekker 'knappertje' dit kan je ook bij de chocolade cupcake doen

-en fruit is ook een leuke toevoeging. denk hierbij aan aardbij, framboos enzovoort.

Als je meer wilt weten over hoe je precies de fruitcupcake maakt en wat het recept is, kijk dan dit fimpje. Een goede en duidelijke uitleg.

http://www.youtube.com/watch?v=xMWG6RN7a2M

versiering:

Er zijn natuurlijk oneindig veel manieren om je cupcake te versieren. Maar een paar basisrecepten zijn handig.

-glazuur: niet heel moeilijk. Heet water met poedersuiker. Ik weet niet hoeveel je precies van beide moet gebruiken. Want volgens mij moet je dat op je gevoel doen.
-boter crème. de klassieke topping voor op de cupcake.
 Er zijn twee manieren op dat te maken:
1. met boter en poedersuiker. gebruik ongeveer dubbel zoveel gram poedersuiker als boter.
2. de echte 'officiele' boter crème met banketbakkersroom en boter. Dit heb ik nog nooit gedaan, maar ik ben van plan het dit weekend of in de komende weken te doen.
3. marsepein en fondant. Dit is best moeilijk om zelf te maken. Bij heel veel supermarkten kan je het gewoon kant en klaar kopen. En dat doe ik wel. Omdat dat gewoon handig is.
4. strooidecoraties. Die kan je ook  gewoon bij de supermarkt kopen.

Met glazuur, boter crème, marsepein, fondant en strooidecoraties zijn er natuurlijk oneindig veel mogelijkheden. Laat je fantasie in de vrije loop!

Ik heb daarnet ook cupcakes gemaakt en hier hoe ik het heb gedaan:

Eerst heb ik natuurlijk een normaal beslag gemaakt maar ik wilde een extra smaak aan het beslag toevoegen,
daarom heb ik cupcakes met chocola en pinda's gemaakt.


Ik wilde ze natuurlijk ook nog versieren. En ik heb een hele rare topping gebruikt (zelf bedacht!).
De ingrediënten:
 kleun beetje gesmolten boter
 klein beetje ei
poedersuiker
klein beetje water

Hier de cupcakes met de rare topping en wat chocola strooidecoratie:
 



 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten