maandag 20 mei 2013

Cheesecake

Heey!

Ik (Merel) heb vandaag (samen met mijn zusje) een Cheesecake gemaakt. Heerlijk!! (Al zeg ik het zelf.) Ik zal het recept geven, dan kan je zelf ook maken.

Je hebt nodig:

Je moet een bodem en een vulling maken.

Voor 1 taartbodem:

300 gram volkorenbiscuits
150 gram gesmolten boter

Vulling:

600 gram verse rromkaas
250 gram kwark
100 gram kristalsuiker
50 gram maïzena
2 theelepels vanillesuiker
3 biologische eieren
100 ml slagroom
200 gram goede kwaliteit witte chocola
75 gram aardbeien

How to make?

1. Verwarm de oven voor op 175 °C (Sorry, ik weet het niet voor een gasoven of een andere, dit is voor een heteluchtoven)

2. Maal in een foodprocessor de koekjes fijn en meng het met de gesmolten boter. (Het moet gewoon gemalen worden, het is geen ramp als je die niet heb.)

3. Vet de springvorm (van ong. 24 cm doorsnede) in en doe het koekjesmengels erin.

4. Bak het ongeveer 10 minuten in de oven en laat het daarna afkoelen. De bodem is klaar.

5. Klop ondertussen de roomkaas romig met de kwark.

6. Meng de suiker met de maïzena en de vanillesuiker en roer het door het roomkaasmengsel.

7. Klop de eieren er een voor een door en meng dan de slagroom erdoor.

8. Breek de chocola in stukjes en smelt deze 'au bain-marie'*. Roer de gesmolten chocola door het roomkaasmengsel. De vulling is klaar.

9.  Schenk de vulling over de taartbodem en strooi de aardbeien ( in stukjes gesneden) erover.

10. Bak de taart ong. 40 min. in de oven. Als hij erg bruin wordt kun je hem afdekken met aluminiumfolie.

11. Als hij er 40 min. in heeft gestaan schakel je oven uit en laat je hem er nog 30 min. in staan.

Tip! Je kan de aardbeien ook veranderen in anderen (rode of blauwe) vruchten als bosbessen en frambozen.

Succes!!

(Geen foto's want ik kon niet plakken op de een of andere manier:(, maar wel een plaatje van een cheesecake(die ik dan wel weer kon plakken))



*Dit is een voorbeeld van 'au bain-marie'. Iets warmer of kouder maken door het in een pannetje te doen en dat pannetje weer in een grotere pan te doen waar door het een andere temperatuur krijgt.









Bron recept: A piece of cake, Leila Lindholm
Bron foto au bain-marie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Au_bain-marie 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten