zondag 26 mei 2013

Cake pops

Hi!
Ik (Jasmine) ga vandaag iets schrijven over cake pops! Waarschijnlijk ken je ze wel. Ronde cakejes op een stokje, die je leuk kan versieren. 
De nieuwste trend uit Amerika. Als je op internet naar afbeeldingen zoekt krijg je echt heel veel leuke cake pops!
Ik heb ze vandaag ook gebakken. Met een cake pop maker. In de cake pop heb ik een beetje anijs gedaan en als versieren heb ik witte glazuur en muisjes.
Zometeen volgt het uitgebreide recept. Want niet iedereen heeft natuurlijk een cake pop maker. Daarom geef ik jullie ook een recepten waarbij er geen cake pop maker nodig is.
Dat doe ik aan de hand van een filmpje.
Hier het filmpje

In plaats van de botercrème kan je ook roomkaas gebruiken.
En daarvoor dit fimpje;
 
(sorry ik kreeg hem niet in dit blog-stukje)
 
 
Nu mijn recept met de cake pop maker:

Wat heb je nodig?

100 gram boerencakeMEEL! (Geen mix!)
75 gram boter
75 gram eieren ( 1 1/2 ei) 
90 tot 100 gram suiker ( ligt eraan of je van zoet of niet houdt)
3 blokjes anijs ( wel fijn malen tot kleine blokjes)
En een mixer, kom en spuitzak 
Voor de versiering:
Witte glazuur (van dr oetker)
Muisjes

How to make?

Doe alle ingrediënten bij elkaar in een kom behalve de anijs en mix het tot een luchtig beslag. Doe daarna de anijs erbij en mix het nog even. Verwarm dan de cake pop maker, en hoe dat moet staat in de handleiding die er bij zit. (Als het goed is tenminste )
Doe dan het beslag in de spuitzak en doe het in de cake pop vormpjes. Je kan het beslag uiteraard ook met twee lepels in de vormpjes doen.
Ze bakken 5-8 minuten. 
Laat ze als ze klaar zijn moeten ze wel even afkoelen. Dan kan je de glazuren. ( hoe je de glazuur moet maken staat op de achterkant van het zakje)
Direct nadat je ze glazuur hebt, kan je ze bestrooien met muisjes.
 
En je heerlijke cake pops zijn klaar! 
 

Hier een cake pop die ik heb gemaakt:
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten