donderdag 13 juni 2013

De wereld mooier maken

Heyhihoi

Je hebt de titel gelezen en je denkt.....?....... De wereld mooier maken? Ik? Ja!
Ik zal vandaag gewoon daarover schrijven.


(oke, oke. De wereld is al heel mooi op sommige plekken. Maar het kan altijd mooier! :)

De wereld mooier maken. Begin bij jezelf! En nou zal ik je niet gaan dwingen dit of dat te doen, ik vertel over mijn ervaringen en geef wat tips.

Okidoki. Je kan de wereld natuurlijk op verschillende manieren mooier maken.
In de eerste plaats kan je het letterlijk nemen met een bloemetje. Bloementjes werken altijd!
Maar ook veel andere 'voorwerpen' maken de wereld mooier. Waarschijnlijk en hopelijk voor jou heb je een eigen slaapkamer. Ik in ieder geval wel en ook best wel een grote. Daar ben ik heel blij mee, maar soms denk ik: hij is wel een beetje kaal. Maar dat kan veranderd worden! Met heel veel leuke dingen, die ook niks tot weinig kosten, kan je jou kamer een make-over  geven.
Hier wat tips:

  • Als je van tekenen en schilderen houdt, maak grote schilderijen en tekeningen, daarmee fleur je de boel echt op!
  • Als je een kleine kamer hebt: verzamel mooie spulletjes en hang ze op (dit kan natuurlijk ook gewoon bij een grote kamer). Ik vind het altijd mooi als het er lekker vol uitziet. Maar dat is mijn mening, 
  • En als je, zoals ik, gierig bent of je hebt gewoon geen geld. Maak zo veel mogelijk zelf! Ik vind knutselen heel leuk. En nee, dat is niet kinderachtig. 
Verder gaat het om je eigen voorkeuren! Het is jouw kamer!

En andere manier om de wereld mooier te maken is: aardig zijn. En behulpzaam. Ook dit kan op verschillende manieren. Je kan het groots en kleins aanpakken.
Klein en simpel: een complimentje geven. Jij blij en de persoon aan wie je een complimentje hebt gegeven blij!
Maar je kan natuurlijk ook aardig zijn door een goede daad te verrichten voor een ander. Bijvoorbeeld: ga bij je oma langs, bak een cake voor je gezin (zou ik zeker doen!), speel een spelletje met je zusje enzovoort enzovoort....



Maar..... Blijf aan jezelf denken, veel voor anderen doen is heel goed, maar jij bent ook belangrijk!

Misschien denk je: tja ik geef iemand een complimentje en de hele wereld is veel mooier. Nou nee.
En dat is natuurlijk ook wel zo, maar stel iedereen geeft elkaar steeds complimentjes (oke, je hoeft niet de hele tijd complimentjes te geven, er bestaat een woord als overdrijven), dan krijg jijzelf ook complimentjes en dan wordt je blij. En als er aan iedereen complimentjes wordt gegeven, dan is iedereen blij!

Dus maak de wereld een stukje mooier!

Groetjes je blog-maatje Jasmine.

1 opmerking:

  1. Hi Jasmine/Jasmini,
    Wat een goede (en grappige) post, zeg!
    Leuke tips, en ik geef jou nu ook een complimentje: Goed gedaan!

    Xjes Femke

    http://femkesstyle.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen